Enviat per: SRC | 14 Setembre, 2014

Primera excursió curs 2014-15, als pins recargolats

foto del grup als pins recsrgolatsEn la primera excursió del Grup Excursionista del Rotary Club de Terrassaruta pins recargolats hem visitat els pins recargolats de la Serra de l’Obac i aquí un deixem una breu crònica:

cami d'iniciHem començat deixant els cotxes a l’aparcament de l’Alzina del Sal·lari i, agafant el camí del graons de Mura, hem arribat a la cova dels Traginers on, per sort, una caiguda del Manel i l’Àngel no ha tingut conseqüències greus. Érem tretze components i a quan ja anàvem de camí a Coll de Boix ens ha atrapat el Joan Cadafalch, de manera que hem contincova dels traginersuat l’excursió catorze persones.

A dalt del coll hem agafat el camí que baixa justa a l’altre banda i que travessant una pista ample s’endinsa en un bosc d’alzines i baixant ens porta cap a la zona de l’era dels Enrics on hem fet la parada per esmorzar mentre admiràvem el grandiós paisatge panoramica cami era dels enricsdel Turó del Mal Pas i el sot de Matarrodona, rodejat de gran penya-segats (admireu la foto panoràmica).

esmorzar era enrics 1Un cop tips hem continuat per el camí de la dreta de l’era dels Enrics i que ens ha portat a la zona dels Pins Recargolats. Primer hem visitat el pi arrastrat, on ens hem fet la foto del grup que encapçala aquesta crònica, desprès el cèlebre Anaconda, un pi que malauradament ja és mort i més avall el cua de porc, on hem aprofitat per fer-nos nombroses fotos de parella, aprofitant el marc natural del pi.pi arrastrat1

No hem seguit avall per visitar la resta de pins, sinó que em refet els passos per tornar per l’era dels Enrics i desprès de refer part del camí, cercar un trencall a mà esquerra que, passant per un bosc molt ombrívol, ens ha dut a la balma debanadors 2Font i la Balma dels Debanadors, que avui malauradament estava ben seca.

Hem seguit el camí per pujar per una canal fins al camí carener que du a Mura. Nosaltres l’hem seguit a colla a l'alzina bonicama dreta, pujant cap a coll de Boix. Un cop d’alt hem seguit a mà dreta fins a l’Alzina Bonica i d’aquí ja hem baixat de nou pels graons de Mura fins a l’aparcament de l’Alzina del Sal·lari. Una excursió una mica llarga, uns 9 quilometres, però amb uns paisatges molt bonics.

panoramica era dels enrics

comentant la caiguda esmorzar era enrics 3 esmorzar era enrics 2 noies excursionistes grill 1 grill 3 turo del malpas agulla gran de matarrodona pi anaconda retrat2 pi cua de porc retratant el grill retrat1  retrat8 retrat6 retrat4 retrat3 retrat5 retrat7 balma debanadors 1 cami de tornada graons de mura alzina dek vent